Zuyderzee Lyceum Lemmer verleent bouwopdracht aan Van Wijnen en Harwig Installatietechniek

De start van de nieuwbouw is na vier jaar intensieve samenwerking tussen schoolbestuur VariO en gemeente De Fryske Marren een feit. Op donderdagmiddag 14 september hebben de bestuurders van de betrokken partijen de bouwopdracht ondertekend. Hiermee is weer een belangrijke stap gezet in de realisatie van de nieuwbouw van het Zuyderzee Lyceum in Lemmer.

Van Wijnen neemt het bouwkundige deel voor zijn rekening en alle installaties binnen het gebouw worden verzorgd door Harwig Installatietechniek. De sloop van het PAC-gebouw staat gepland voor eind oktober. In november gaat de bouw van de nieuwe school van start.

Hans Wildeboer, College van Bestuur van het Zuyderzee Lyceum is blij dat de bouw nu echt van start gaat. “De nieuwbouw is hard nodig voor onze leerlingen en medewerkers. Iedereen kijkt ernaar uit straks les te krijgen en te geven in deze prachtige en duurzame nieuwe school dicht bij huis.”