Over ons

Het Zuyderzee Lyceum Lemmer is een nevenvestiging van het Zuyderzee Lyceum Emmeloord en het is een zelfstandige locatie binnen onderwijsgroep VariO.

Voor vmbo biedt de locatie eindonderwijs en voor de havo/vwo-afdeling is er na 3 leerjaren een goede doorstroming naar de locatie Zuyderzee Lyceum Senior te Emmeloord.

Een openbare school: iedereen voelt zich thuis
Het Zuyderzee Lyceum is een openbare school. Leerlingen, medewerkers en ouders voelen zich thuis op het Zuyderzee Lyceum. Iedereen is welkom en wordt gerespecteerd. Het maakt niet uit waar je in gelooft of welke culturele achtergrond je hebt. Tijdens de lessen leren we kinderen omgaan met verschillen tussen mensen.

Onze kernwaarden
Het Zuyderzee Lyceum werkt vanuit vier kernwaarden. Deze kernwaarden zijn:

1. Betrokkenheid en ontmoeting > Samen maken wij de school.
  2. Hart voor onze leerlingen > Leerlingen zijn welkom en voelen zich veilig.
  3. Aandacht > Er is aandacht voor de verschillen van eenieder.
  4. Professionaliteit > Wij zijn professioneel in ons handelen en doen wat we zeggen.