Bovenbouw havo en vwo

Kies je voor de havo of het vwo dan ga je de eerste drie jaar in Lemmer naar school. De vierde, vijfde en/of zesde klas bieden wij aan in Emmeloord. We zorgen daarbij voor een geleidelijke overgang. Zo maak in je derde jaar alvast kennis met de leerlingen in Emmeloord en het gebouw en hebben we een aantal gezamenlijke activiteiten op de planning staan. Ook de docenten zijn niet allemaal onbekenden voor je. Een aantal geven les op beide locaties en zie je dan ook weer terug in de vierde, vijfde en/of de zesde klas.

Activiteiten 2023-2024
Op maandag 15 en dinsdag 16 januari 2024 organiseren we bij het Zuyderzee Lyceum senior in Emmeloord voor het vak natuurkunde voor alle 3HV leerlingen de show Freezing Physics. Tijdens deze show laten studenten uit Leiden de eigenschappen van vloeibare stikstof zien aan de hand van een aantal spectaculaire proeven. Ook de 3HV leerlingen van Lemmer volgen deze show.